Jiří Hulák; 2022
Katalog výstavy
Národní technické muzeum, Praha 2022, rozměr 215x260 mm, 91 stran, ISBN 978-80-7037-386-6
Vyučený nástrojař Milan Míšek (1924-1999) a absolvent ateliéru keramiky pražské VŠUP Bohumil Míra (1927-2011) spojili síly poprvé v roce 1963, kdy vytvořili pozoruhodný návrh skříně diesel-elektrické lokomotivy DE 1435 (později řada T478.3 ČSD), přezdívané "brejlovec". Následně rozvinuli pozoruhodnou designérskou tvorbu pro několik závodů podniku TESLA (magnetofony, televizní kamery, mixážní a řídící pracoviště, říční radiolokátor, letištní anténní domek atd.). Kromě toho dále pracovali individuálně (radiopřijímače B. Míry pro bratislavskou Teslu atd.). Díky svým schopnostem (Míškova zručnost a technická erudice, Mírovy modelářské schopnosti), talentu, intuici, smyslem pro spolupráci s konstruktéry i pro osobité výtvarné pojetí a nadsázku, se řadí k nejpozoruhodnějším představitelům nejen českého průmyslového designu 2. poloviny 20. století.
První retrospetkivní výstava tohoto pozoruhodného designérského tandemu, fungujícího v 60. letech 20. století (předtím a poté individuálně) se uskutečnila v roce 2022 v Národním technickém muzeu.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Katalog výstavy
Národní technické muzeum, Praha 2022, rozměr 215x260 mm, 91 stran, ISBN 978-80-7037-386-6
Vyučený nástrojař Milan Míšek (1924-1999) a absolvent ateliéru keramiky pražské VŠUP Bohumil Míra (1927-2011) spojili síly poprvé v roce 1963, kdy vytvořili pozoruhodný návrh skříně diesel-elektrické lokomotivy DE 1435 (později řada T478.3 ČSD), přezdívané "brejlovec". Následně rozvinuli pozoruhodnou designérskou tvorbu pro několik závodů podniku TESLA (magnetofony, televizní kamery, mixážní a řídící pracoviště, říční radiolokátor, letištní anténní domek atd.). Kromě toho dále pracovali individuálně (radiopřijímače B. Míry pro bratislavskou Teslu atd.). Díky svým schopnostem (Míškova zručnost a technická erudice, Mírovy modelářské schopnosti), talentu, intuici, smyslem pro spolupráci s konstruktéry i pro osobité výtvarné pojetí a nadsázku, se řadí k nejpozoruhodnějším představitelům nejen českého průmyslového designu 2. poloviny 20. století.
První retrospetkivní výstava tohoto pozoruhodného designérského tandemu, fungujícího v 60. letech 20. století (předtím a poté individuálně) se uskutečnila v roce 2022 v Národním technickém muzeu.