Michal Plavec; 2023
Československé letectví v životních osudech bratrů Ing. Huga (1890–1965) a generála Josefa (1895–1942)
Národní technické muzeum, Praha 2023; 181 s., ISBN: 978-80-7037-403-0 (online ; pdf)
Životní osudy bratrů Berounských plně vystihuje motto „Náš vzduch, naše moře“. Ačkoliv jméno generála Josefa Berounského (1895-1942) je poměrně známo, obecné poznání o něm se však zužuje pouze na to, že zahynul 30. dubna 1942 na palubě britského křižníku HMS Edinburgh, který těžce poškodila německá ponorka U-456 a nakonec musel být potopen vlastními válečnými plavidly, neboť nebylo možné s ním bezpečně doplout do nejbližšího spojeneckého přístavu. Oproti tomu o jeho nejstarším bratrovi Ing. Hugo Berounském (1890-1965) je toho známo poměrně málo, a to i mezi odbornou veřejností. Od roku 1924 zastával důležitou funkci v ministerstvu veřejných prací, kde se věnoval především mezistátním dohodám a podílel se na otevírání nových dopravních linek v Československu a mezi Československem a evropskými státy. Určitě nebudeme přehánět, když napíšeme, že na tom měl lví podíl.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Československé letectví v životních osudech bratrů Ing. Huga (1890–1965) a generála Josefa (1895–1942)
Národní technické muzeum, Praha 2023; 181 s., ISBN: 978-80-7037-403-0 (online ; pdf)
Životní osudy bratrů Berounských plně vystihuje motto „Náš vzduch, naše moře“. Ačkoliv jméno generála Josefa Berounského (1895-1942) je poměrně známo, obecné poznání o něm se však zužuje pouze na to, že zahynul 30. dubna 1942 na palubě britského křižníku HMS Edinburgh, který těžce poškodila německá ponorka U-456 a nakonec musel být potopen vlastními válečnými plavidly, neboť nebylo možné s ním bezpečně doplout do nejbližšího spojeneckého přístavu. Oproti tomu o jeho nejstarším bratrovi Ing. Hugo Berounském (1890-1965) je toho známo poměrně málo, a to i mezi odbornou veřejností. Od roku 1924 zastával důležitou funkci v ministerstvu veřejných prací, kde se věnoval především mezistátním dohodám a podílel se na otevírání nových dopravních linek v Československu a mezi Československem a evropskými státy. Určitě nebudeme přehánět, když napíšeme, že na tom měl lví podíl.