Michal Plavec; 2022
Edice -Příběhy sbírkových předmětů
Národní technické muzeum, Praha 2022, rozměr 248x175 mm, 71 stran, ISBN 978-80-7037-389-7
Monografie Knoller C.I/C.II představuje druhou publikaci v ediční řadě Příběhy sbírkových předmětů, kterou vydává Národní technické muzeum od roku 2020. Tou první vlaštovkou se stala podobná knížka, která byla věnována dalšímu slavnému letadlu z letecké sbírky Národního technického muzea Anatra Anasal. I v případě letadel typu Knoller objevíme nesmazatelné české kořeny, byť trochu z jiné stránky, než bychom mohli očekávat. Týká se to především přejímacího technika a později zalétávacího pilota Karla Maška, jenž byl u záletů mnoha letadel typu Knoller, a Antonína Fialy, spolumajitele firmy Thöne & Fiala, v níž vznikl přinejmenším jeden prototyp letadla typu Knoller B.I a některá sériová letadla označovaná jako Knoller B.I (Th.). Letadla Knoller B.I a Knoller C.I/C.II nebyla příliš oblíbená a nedočkala se většího bojového nasazení, které se u řady Knoller C.I/C.II předpokládalo. Konstruktér letadla profesor Richard Knoller si za toto letadlo zasloužil zdrcující kritiku ze strany poslance hraběte Vojtěcha Václava Šternberka (Adalbert Wenzel Sternberg), vynikajícího matematika Richard von Mises nebo třeba zmíněného Karla Maška. Ač je historie letadla nelichotivá, jedná se o jediné dochované letadlo typu Knoller C.II na světě a skutečný klenot letecké sbírky. Nejnovější poznatky k tomuto typu se dočtete právě v této publikaci.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Edice -Příběhy sbírkových předmětů
Národní technické muzeum, Praha 2022, rozměr 248x175 mm, 71 stran, ISBN 978-80-7037-389-7
Monografie Knoller C.I/C.II představuje druhou publikaci v ediční řadě Příběhy sbírkových předmětů, kterou vydává Národní technické muzeum od roku 2020. Tou první vlaštovkou se stala podobná knížka, která byla věnována dalšímu slavnému letadlu z letecké sbírky Národního technického muzea Anatra Anasal. I v případě letadel typu Knoller objevíme nesmazatelné české kořeny, byť trochu z jiné stránky, než bychom mohli očekávat. Týká se to především přejímacího technika a později zalétávacího pilota Karla Maška, jenž byl u záletů mnoha letadel typu Knoller, a Antonína Fialy, spolumajitele firmy Thöne & Fiala, v níž vznikl přinejmenším jeden prototyp letadla typu Knoller B.I a některá sériová letadla označovaná jako Knoller B.I (Th.). Letadla Knoller B.I a Knoller C.I/C.II nebyla příliš oblíbená a nedočkala se většího bojového nasazení, které se u řady Knoller C.I/C.II předpokládalo. Konstruktér letadla profesor Richard Knoller si za toto letadlo zasloužil zdrcující kritiku ze strany poslance hraběte Vojtěcha Václava Šternberka (Adalbert Wenzel Sternberg), vynikajícího matematika Richard von Mises nebo třeba zmíněného Karla Maška. Ač je historie letadla nelichotivá, jedná se o jediné dochované letadlo typu Knoller C.II na světě a skutečný klenot letecké sbírky. Nejnovější poznatky k tomuto typu se dočtete právě v této publikaci.