Michal Plavec; 2020
Národní technické muzeum, Praha 2020, 94 s., rozměr 250x175 mm, ISBN 978-80-7037-332-3
Národní technické muzeum se může právem pyšnit hned několika letadly, která jsou v jeho sbírkách dochována jako jediná na celém světě. K nim patří i ruské letadlo Anatra Anasal, jež poprvé vzlétlo v létě 1916. S jeho vývojem a výrobou v oděské letecké továrně Artura Antonoviče Anatry, službou v ruském carském letectvu, operačním nasazení na frontách občanské války, s jeho využitím jako školním letadlem v rakousko-uherském letectvu, ale i službou v maďarském a československém letectvu se čtenář seznámí na stránkách této brožury. Autor při zpracování historie tohoto jedinečného letadla využil především fondy z Ruského státního vojensko-historického archivu. Aby si i modeláři přišli na své, zařadili jsme na samý závěr monografie šestnáct snímků tohoto letadla po jeho restaurování z léta 2010. Letadlo Anatra Anasal je zavěšeno ve stálé expozici v Dopravní hale Národního technického muzea v Praze.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Národní technické muzeum, Praha 2020, 94 s., rozměr 250x175 mm, ISBN 978-80-7037-332-3
Národní technické muzeum se může právem pyšnit hned několika letadly, která jsou v jeho sbírkách dochována jako jediná na celém světě. K nim patří i ruské letadlo Anatra Anasal, jež poprvé vzlétlo v létě 1916. S jeho vývojem a výrobou v oděské letecké továrně Artura Antonoviče Anatry, službou v ruském carském letectvu, operačním nasazení na frontách občanské války, s jeho využitím jako školním letadlem v rakousko-uherském letectvu, ale i službou v maďarském a československém letectvu se čtenář seznámí na stránkách této brožury. Autor při zpracování historie tohoto jedinečného letadla využil především fondy z Ruského státního vojensko-historického archivu. Aby si i modeláři přišli na své, zařadili jsme na samý závěr monografie šestnáct snímků tohoto letadla po jeho restaurování z léta 2010. Letadlo Anatra Anasal je zavěšeno ve stálé expozici v Dopravní hale Národního technického muzea v Praze.