Daniel Souček; 2016
Národní technické muzeum, Praha 2016, 171 s., ISBN 978-80-7037-263-0
Předkládaný katalog filmových kamer obsahuje stručnou historii tradičních výrobců kinematografických přístrojů, které se nachází ve sbírkách Národního technického muzea. Firmy, o kterých publikace pojednává, se často věnovaly nejen výrobě filmových kamer, ale také výrobě projektorů, perforovacích strojů, projekčních přístrojů a filmových kopírek. Vedle historie nejznámějších tradičních výrobců filmových snímacích přístrojů, jako byli Lumiѐrové, Pathé, Gaumont, Ernemann, Ertel, Bell & Howel, Debrie a další, se publikace okrajově dotýká rovněž vzniku kinematografických snímacích materiálů a některých prvních systémů pro barevnou kinematografii či nastupujícího zvukového filmu. Neopomene ani první české konstruktéry Konstantina Černovského, Františka Nesvatbu a Josefa Vlase, ani nejslavnějšího českého výrobce kamer Josefa Šlechtu, jehož kamery se staly slavnými nejen u nás, ale i v zahraničí. Čtenář se seznámí rovněž s předními českými kameramany, kteří v prvních tuzemských společnostech pracovali s aparáty, dnes uchovávanými ve sbírkách Národního technického muzea, a položili základy k fenoménu, filmovými historiky nazvaného česká kameramanská škola.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Národní technické muzeum, Praha 2016, 171 s., ISBN 978-80-7037-263-0
Předkládaný katalog filmových kamer obsahuje stručnou historii tradičních výrobců kinematografických přístrojů, které se nachází ve sbírkách Národního technického muzea. Firmy, o kterých publikace pojednává, se často věnovaly nejen výrobě filmových kamer, ale také výrobě projektorů, perforovacích strojů, projekčních přístrojů a filmových kopírek. Vedle historie nejznámějších tradičních výrobců filmových snímacích přístrojů, jako byli Lumiѐrové, Pathé, Gaumont, Ernemann, Ertel, Bell & Howel, Debrie a další, se publikace okrajově dotýká rovněž vzniku kinematografických snímacích materiálů a některých prvních systémů pro barevnou kinematografii či nastupujícího zvukového filmu. Neopomene ani první české konstruktéry Konstantina Černovského, Františka Nesvatbu a Josefa Vlase, ani nejslavnějšího českého výrobce kamer Josefa Šlechtu, jehož kamery se staly slavnými nejen u nás, ale i v zahraničí. Čtenář se seznámí rovněž s předními českými kameramany, kteří v prvních tuzemských společnostech pracovali s aparáty, dnes uchovávanými ve sbírkách Národního technického muzea, a položili základy k fenoménu, filmovými historiky nazvaného česká kameramanská škola.