Tomáš Kučera; 2017
Národní technické muzeum, Praha 2017, 233 s., ISBN 978-80-7037-275-3
Publikace Josef, Romuald a Rosalia Božek je komentovanou edicí tří svazků z obsáhlé pozůstalosti Romualda Božka, která se nachází ve fondu č. 45 Archivu Národního technického muzea v Praze. Předmětný fond obsahuje 38 samostatných spisů, velké množství rukopisných i tištěných příloh, obrazové a výkresové podklady a další dokumenty. Většina textů je napsána v německém jazyce, a to charakteristickým kurzívním písmem, tzv. kurentem. Některé jeho znaky se od běžně používaného latinského písma výrazně odlišují, a v závislosti na formě zápisu, resp. pečlivosti pisatele tak přispívají k značným obtížím při čtení textů. Přitom Romuald Božek a zejména jeho otec Josef patří mezi přední techniky, kteří působili na území současné České republiky. Zejména mechanik tzv. pražské polytechniky Josef Božek je autorem pionýrských konstrukcí parního vozu (1815), resp. parní lodě (1817) na evropském kontinentu.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
* Údaje takto označené jsou povinné a je třeba je vždy vyplnit.
Národní technické muzeum, Praha 2017, 233 s., ISBN 978-80-7037-275-3
Publikace Josef, Romuald a Rosalia Božek je komentovanou edicí tří svazků z obsáhlé pozůstalosti Romualda Božka, která se nachází ve fondu č. 45 Archivu Národního technického muzea v Praze. Předmětný fond obsahuje 38 samostatných spisů, velké množství rukopisných i tištěných příloh, obrazové a výkresové podklady a další dokumenty. Většina textů je napsána v německém jazyce, a to charakteristickým kurzívním písmem, tzv. kurentem. Některé jeho znaky se od běžně používaného latinského písma výrazně odlišují, a v závislosti na formě zápisu, resp. pečlivosti pisatele tak přispívají k značným obtížím při čtení textů. Přitom Romuald Božek a zejména jeho otec Josef patří mezi přední techniky, kteří působili na území současné České republiky. Zejména mechanik tzv. pražské polytechniky Josef Božek je autorem pionýrských konstrukcí parního vozu (1815), resp. parní lodě (1817) na evropském kontinentu.